sambungan kenangan 2007

Salam..

slpas peringkat negeri,,kteorg wat persiapan tuk peringkat KEBANGSAAN..
kt terengganu..

terengganu..here i come..selame seminggu kteorg kt sana..
pegi pg ari isnin..
patu bus tu g ke daerah lain sbb byk lg daerah lain yg wakil jhr..
sepanjang perjlnan..okla..xd
ela ape2..tp slalu kaco ckgu nazri..sbb dia n ckgu rosyati jd guru pengiring kteorg..lgpon mase tu dia blom kawen..skrg dia da kawen..huhu..

setelah beberapa jam kt bus,kteorg pon sampi terengganu..mase tu da mlm..
mmg nk trus masok blik,tdo..tp sblom tu ade taklimat plak..

psl aturcara karnival nie la..mase tu rase nantok..pnt..suma adela..
tp nk wat cane..ikot jela.
lps tu..blik hotel..kt hotel tu byk lg negeri2 lain..bkn jhr je..
mmg hotl tu kebykkn peserta2 karnival j
ela..
mase tga nk tentukan blik tu..kwn2 aku suma da dpt blik..aku ketgglan..adoi..cane nie..
da ckgu yg ade tu ckp.wat semnetar
e..awk plih je dlu blik mane awk nk..mase tu..aku pk..ha..plih blik ngan kwn2 akula..
aku pon cntct diorg...then nani ckpblik tu da pnoh..
mase tu jgkla..ttibe je aku tros xde mood..dlm ati..aku nk g man
e nie??tp aku msok gak blik tu..lps2 tu..abis tu da xde lg blik lain..dlm lik tu dimuaatkan seramai 6 org lps ade aku..mmg ramaila..
tp muat sumanye..
kteorg cmpur ngan bdk india..skola rendah lg..tp peramah.be
s..mase mlm tu..aku xbckp langsung ngan kwn aku nie..yela..da la tga xde mood mase tu...tdo jela..haha..
esknye kteorg da ok da..

wat cm biase..
lgpon esknye kteorg ingt da mula pertnadingan..
g kt tmpt pertandingan..kt muzium terengganu...kterog bwkla brng2 suma..
kteorg tgk..hui..ramai tu...ensem2..cntik2..haha..saje je mencuci mata
kjap..haha..
then kteorg pon tros kema2 brnag kteorg..susun..

then penganjur..panggil tuk taklimat ttg pertandingan..
dia ckpla ttg aturcara pertandingan tu suma..kteorg dga jela..
then..sambung blik kemas...smbil kemas2 tu amikla gmbr..ehehe...

ni tga2 kemas2..


pas da siap suma..kteorg pon..da rase lapola plak..
g la tmpt mkn yg dia da sediakn..mkn2 jln2 jap..ehehe...
lps mkn,kteorg g tmpt kteorg tu blik..
pastu..ade ckgu dr negeri lain gtau yg
pertnadingan tu esknye..arini kemas2 je..
adoi..da la da siap kemas pe suma..kalu tggl je,abisla nanti..
mane tau ilang ke..kene kaco ke.adoi..susa tol..

then aku n ckgu2 suma kemasla blik...smpn kt tmpt yg selamat..supaye xling@kena curi..
lps kemas2 tu..jln2 keliling muzium..mase tu rase da pnt sgt..nk blik hotel je pk dl
m kepale..
tp gagahkn juga..jln2..
sblom blik otel.,
esknye..kteorg pon bertanding..
mase tu kteorg berseblhan nagn peserta dr kedah..
ade slh sorgnye same kerjaya ngan aku..jjuruterbang..ensem plak tu..haha..pandi..
kteorg pon berlatih la tuk kali terakhir..
then suma peserta di minta g ke satu blik tuk berkumpul..
tunggu giliran kt situ..sbb mase negeri lain g present,kteorg xleh ade kt situ..xleh ade org kt situ...kreorg pon tunggu2 la..smbil2 tu berdoa byk2..berlatih2...kteorg lepak ngan dak dri kedah tula..
lgpon kwn2 aku da knl diprg sbb mase mlm tu,diorg da borak2 ngan dak2 dri kedah nie..
na...skrg giliran kteorg plak..huhu..takot...
mase present tu..peh..lainnye cam kt peringkt negeri aritu..aku da cuak gakla..
tp troskan jela..
kteorg pon presentla..juri2 dia ade bhgian2 nye upenye..
ade yg dga kteorg presebt,ade yg tnye ttg brnag2 kterg...naseb baikla mase tu..ade gakla kwn2 yg leh jwb bhgian2 nye..
ade satu juri tu tnye aku,ape fungsi alat yg kteorg wat tu ngan kerjaya..mase tu..adoi..aku xtau nk jwb pe..
aku jwb je..bnda nie tuk perknlkan universiti2 yg ade jurusan perancang banda..
patu kwn2 aku yg mmb handle bnda tu..dtg..selamt aku..
giliran aku plak present..nta nape mase tu..aku asek tgk tulisan je..xafal sgt..myb sbb nervous sgt kot..aku nk eye cntct ngan juri tu sbnrnye..tp nta nape..asekla tgk tilisan..huhu..
tp redha je la..da lps..alhamdulillah..lps gak giliran kteorg..juri2 tu pon nmpknye ok je..cam puas ati je..yeay!!berjaya selesaikan..
patu sblh ptg ade pameran..ase tu ramaila gak dak2 skola yg ade kt terengganu dtg...
ramai gak yg dtg booth kteorg..ehehe..

then..esknye..bykla..aktiviti..sbb suma pertandingan da dijlnkn..tggl nk majlis penututp je..
byk wat lawatan...pnt gak kteorg..tp bes..
g tmpt wat kpl..bykla yg pnting..patu ade majlis mkn mlm bersame sape nta..lupe plak..ehehe...
mase mkn mlm tu kteorg spatutnye kena pki bju batik..tp kteprg mane tau..ckgu xde ckp pon kena bwk..kteorg pon watla hal sndri..pki bju baik n sua jean..
sbnrnye xleh..tp nk wat cane..huhu..

selepas beberapa ari di sane,mase tukdiumumkan pemng..ehe..
tp sblom tu ade forum perdana..kteorg dga jela..tv1 pnye..huhu..
mase diumukn pmng media maklumat,aku da cuak da..huhu..alhamdulillah..
walaupon kteorg xdpt adiah 1,2 n 3..kteorg dpt no 4..
alhamdulillah..
at least kteorg dpt pengalaman yg mmg cukup bes..
mlm tu..aku badmood xale2..xtau nape..
myb sbb aku frust kot..
mase dlm perjlnan blik,mmg aku xbckp langsung ngan kwn2 aku..tp lame2 aku da ok..
apepon..kte kena redha..aku gmebira dpt pemgalaman cmtu..
1st time dln idop tu..haha..

okla..see ya..

Comments

Popular Posts