kenangan 2007


Salam..
tajuk kte pada arini ialah....kenangan 2007...
kenangan ini mase aku mase lg f4 di sekolah sri Perhentian..
sbnrnye byk kenangan lain..tp aku nk cite ttg kenangan ini sbb ini kenangan yg aku xleh lupakan mase aku kt f4..

mase f ini,aku dipanggil oleh ckgu kaunseling..
cuak juga mase tu.yela.xale2 je ckgu kaunselling panggil..
sblum tu aku n kwn2 aku mmg rpt gakla ngan ckgu kaunseling nie.prs la katekn.eheh..
bkn nk banggela..saje je..
mase ckgu panggil tu aku ingtkan aku ade wa
t kes ke ape..smpi ttibe je ckgu panggil...
rupa2nye ckgu nk aku masok satu pertandingan ini..
sempena karnival kerjaya& kaunseling..
aku kena cri lg 2 org kwn tuk join aku dlm pertandingan ni..
dia nk 4 peserta..tp ckgu soh aku cr lg 2 je..myb sbb 1 lg ckgu da ade calonnye kot..huhu..
ckgu yg soh aku tu ckgu rozita..
but at the same times..ckgu madihah iaitu ckgu kau
nseling gak..tp dia blh petang pnye,dia ade gtau seorg kwn aku nie utk cr kwn2 yg sekepale la tuk masok pertandingan yg sama..
da suda..ckgu rozota soh aku,ckgu madihah soh kwn aku..
mase tu aku xtau yg ckgu madihah soh kwn aku tu..
aku pon crla kwn2 yg aku blh get along to..
tp mase mule2 ckgu ckp soh aku masok pertandingan tu,aku just like ha???
yela..aku nie kn xdela pandi sgt berckp.pemalu skit pon ade..ehehehe..sbb pertandingan tu memerlukan byk berckp..
tp ckgu ckp dia nk tlg naikkn markah koko..so aku pon tima jela..
aku terpk gak kalu aku masok nie myb aku leh blaja tuk berckp dpn org ramai..
mase aku cr kwn2 tuk sertai dlm pe
rtandingan tu,aku pk2 gak nk ajk sape..
sorg aku da plih.iaitu kwn baik aku sndri.lin..
tggl lg sorg je..aku pk2..
ha lupe nk gtau,xsilap aku sorg yg ckgu plih tu xsilap aku kwn baik aku gak..nanie..
dia mmg byk berckp..sbb tu ckgu plih dia..
tugas aku skrg cr lg sorg..
setelah lame2 aku pk,,(xdela lame sgt)aku bncang2 ngan lin,aku plih nana..
aku plih je..yg d
ecide ckgu..
so aku gtaula nan psl hal nie.
dia pon ok je..
so aku gtau ckgu org2 yg aku plih..

tp.....setelah beberape ari,ckgu jumpe aku blik.
dia gtau yg dia plih aku,ain,lin n nanie..
nana xterpilih..
mase tu mmg serba slhla nk
ckp kt nana..
yela..aku cite kt dia psl pertandingan tu..tup2 dia xterpilih..
aku takot sgt nk gtau..
rupe2nye ain pon ade plih nana gak..
ha...lupe nk gtau,kwn yg ckgu madihah soh tu ialah ain..
so kteorg serba slh nk gtau..
selama beberapa ari kteor
g rahsiakan drpd nana..
last2nye kteorg gtau gak kt nana..
tp naseb baik nana xkesa..
aku pon legala..alhamdulillah...
selama beberapa minggu gakla kteorg wat persiapan untuk pertandingan tu..

aku practise..yg klaka ye..ehehe..
mase practise 1st time,kwn2 aku suma ckp aku smpikn cm robot..huhu..
mslhnye aku mmg xpnd
i sgt bnda tu suma..
so ble da lame2 practise..alhamdulillah..aku leh wat cm biase..
xdela robot sgt..haha..byk gak nk kena afal..alhamdullillah gakla sbb aku afal n at the same times kalu xafal sgt pon xpe..sbb benda tu suma ade kt buku yg kteorg wat tuk pertandingan tu..
rasenye aku xgtau lgkn ape pertandingan tu..aku masok kategori media maklumat..
media maklumat ni kena present ttg kerjaya yg kte plih..
skola aku plih 3 kerjaya..iaitu juruterbang yg disampikan oleh aku,perancang bandr yg dismpikan olehh lin dan tentera laut yg dismpikan oleh ain..n nanie sebagai pengerusi..
byk gakla bntuk2 info yg kteorg wat
..wat dlm pelbagai bntuk..
gmbr kt atas tula gmbr kteorg..huhu..

yg besnye pertandingan ini trus peringkt negeri..
skola ssp telah terpilih utk mewakili pontian..
pertandingan tu berlangsung
di batu pahat..

byk gak saingan..tp saingan pling dekat kteirg dri skola kota tinggi..sbb taun sblomnye skola tu mng..
mase pertandingan tu..mmg nervous2..yela 1st time masok pertandingan cmtu..huhu..
setelah selesai suma..kteorg kemas2 la tuk bergerak blik..

teorg kena g ke satu lg skola tuk penyampaian adiah n lunch..
mase tu kteorg da tawakal jela..
tup2 mase kt dewan tu,kteorg dipanggil kua..
kteorg pon plik
..
kteorg tgk kt ckgu2,dia tersengih2..
kteorg da cuakla mase tu..
mase kt lua tu,hanye ade org2 yg dpt adiah..
hui..kteorg da hepi..xkesa no brape..
tup2..dia soh bratur..slh seorg drpd k
ami tnyela kt juru yg handle adiah tu suma..
tnye kteorg sbnrnye no brape..
nk tau x?
pnyela terkejut kteorg..dia ckp JOHAN!!!!
peh..terkejut btol kteorg...
da rase nk je nanges mase tu..tangisan gembira ok..
kteorg kumpul,peluk berramai2..

actually mase kwn aku tnye tu,mak aku tga kol aku tanye ttg pertandingan tula..
tga2 telefon tu kwn aku ckp kte dpt no 1..
aku mase ckp ngan mak aku tu aku rase cm nk nanges je..huhu..
patu bdk2 skola lain yg same kategori ngan kteorg suma wish cngratz kt kteorg..
kteorg mmg xsangke btol..huhu..


nila kteorg...JOhan peringkt negeri..akn mewakili jhr ke terengganu..

alhamdulillah.....

ade lg smbungan nye..tunggu jela..ehehe
see ya..











Comments

Popular Posts